1. خانه
  2. اخبار
  3. چگونه از نمایشگاه‌ها و رویدادها بهتر استفاده کنیم؟

چگونه از نمایشگاه‌ها و رویدادها بهتر استفاده کنیم؟

نمایشگاه و رویداد در تعریف کلی به عنوان سکوی معرفی فعالیت‌ بنگاه‌های اقتصادی و فعالان حوزه مربوطه به همراه فرصت تشکیل روابط اقتصادی دو جانبه با مشتریان و همتایان جدید یا تحکیم روابط موجود می‌باشد. از سوی دیگر نمایشگاه‌ها فرصت معرفی رو در رو و مستقیم محصول یا برند را برای صاحبان کسب و کارهای کوچک فراهم می‌کند. اما شرکت در نمایشگاه‌ها همیشه ارزان نیست و شاید سوال اصلی مدیران تصمیم گیرنده این باشد که آیا حضور در این نمایشگاه، رویداد و یا گردهمایی آنلاین “توجیه اقتصادی” دارد؟ قبل از پاسخ به این سوال همیشه دو سوال دیگر مطرح کنید:

  1. هدف شما چیست؟

همیشه مشخص کردن هدف شرکت در نمایشگاه به شما کمک می کند که بهتر تصمیم گیری کنید. معرفی برند، محصول و یا پروژه جدید در فضایی متفاوت، آشنایی با صاحبان کسب و کارهای مشابه، پیدا کردن سرمایه‌گذار و یا صرفا آشنایی با متخصصان زمینه فعالیت شما.

  1. آیا این نمایشگاه اهداف و انتظارات شما را برآورده می‌کند؟

مهم ترین رکن موفقیت هر نمایشگاه برگزارکننده (Organizer) می باشد. قبل از تصمیم گیری در مورد حضور در رویدادها حتما سوابق برگزارکننده را بررسی کنید. از مهم ترین نکات در زمینه برگزاری نمایشگاه، تعداد دوره‌های قبلی برگزاری نمایشگاه، اعداد مشارکت کنندگان و مشتریان وفادار رویداد مورد نظر می‌باشد. دانستن این عوامل به شما کمک می‌کند که بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

شش نکته کوتاه برای آگاهی بهتر از نمایشگاه‌ها و رویدادها
  1. شبکه سازی (Networking)

نمایشگاه‌ها فرصت استثنایی برای گروه زیادی از عرضه کنندگان و متقاضیان کالا و یا خدمات مشخصی هستند که به طور مستقیم در یک بازه زمانی مشخص یکدیگر را ملاقات کنند. نمایشگاه ها و رویدادها فرصت را جهت افزایش شبکه‌ای از مشتریان بالفعل و بالقوه شما ایجاد می‌کند.

  1. برند سازی (Branding)

تصور مشتریان از شما مهم ترین عامل در برندسازی هست که تابع دو عامل کیفیت و اعتماد است. شرکت در نمایشگاه ها و رویدادها این پیام را به همراه دارد که کسب و کار شما به حدی بزرگ شده و قابل اعتماد است که قادر به حضور در نمایشگاه تخصصی مربوط به زمینه فعالیت خود می‌باشد.

  1. رقابت آزاد

حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادها فرصت رویارویی همتایان مختلف در زمینه فعالیت شما را فراهم می‌کند.

  1. آگاهی از جدیدترین اتفاقات در زمینه‌های تخصصی فعالیت مشارکت‌کنندگان

نمایشگاه‌ها با گردهم آوردن تمامی بازیگران حاضر در موضوع مورد برگزاری فرصت را برای آگاهی از آخرین تغییرات و پیشبردهای اقتصادی و تکنولوژیک مرتبط با حوزه فعالیت مشارکت کنندگان فراهم می‌کند.

  1. معرفی محصولات و رونمایی از محصولات جدید

نمایشگاه ها و رویدادها با قرار دادن مشارکت کنندگان در مقابل تعداد قابل توجهی از فعالان اقتصادی مورد نظر، این فرصت را ایجاد می‌کند تا شما بتوانید از محصولات جدید خود رونمایی کنید و یا به معرفی محصولات و خدمات خود در فضایی تخصصی بپردازید.

  1. ملاقات های تجاری رو در رو (Face to Face Interactions)

استقبال مشارکت‌کنندگان رویدادها و نمایشگاه‌ها از برگزاری جلسات همتایابی که در محیطی حرفه‌ای و به دور از مشغله‌های کاری روزمره برگزار می‌گردد، زمینه معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها، تبادل نظرات کارشناسانه و امکان گسترش همکاری‌های بیشتر را فراهم نموده است.

نمایشگاه فرصتی منحصربه‌فرد برای مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی در دست‌یابی به اطلاعات عمومی و تخصصی ایجاد کرده است. طی مدت برگزاری، شرکت‌کنندگان در ملاقات‌های از پیش برنامه‎‌ریزی شده و هدفمند به تعامل با بازار هدف خود، تبادل ایده‌ها و تجربیات و بررسی امکان همکاری محتمل آتی می پردازند. این جلسات فرصت مناسبی را در اختیار واحدهای داخلی اعم از تولیدکنندگان، فعالان بازار، پروژه‌های سرمایه پذیر قرار می‌دهد تا به معرفی ظرفیت‌‌های تولیدی و خدماتی خود بپردازند و از این طریق به پویایی و هم افزایی هرچه بهتر کسب و کار خود در کنار سایر شرکت کنندگان اهتمام ورزند.

فهرست