1. خانه
  2. اخبار
  3. سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی

سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی

درباره جزیره قشم

جزيره قشم به ‌عنوان بزرگ‌ترين جزيره خليج فارس، با وسعتي بالغ بر 1500 کيلومتر مربع، با برخورداري از 17 ميدان نفتي و گازی و با داشتن منابعي بي‌نظير از نفت و گاز، يکي از نقاط جذاب براي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي در حوزه نفت، گاز، پتروشيمي و انرژي محسوب مي‌شود. نگاه ويژه به جايگاه قشم جهت احداث واحدهاي پالايشگاهي و پتروشيمي، ذخيره‌سازي و انتقال مواد نفتي، سوخت‌رساني به کشتي‌ها و احداث نيروگاه، ضرورتي بود که در موافقت‌هاي صورت گرفته با وزارتخانه های نفت و نيرو جهت اجراي آن‌ها تصميم گيري شد. اطمينان داریم اتفاقات مهم حوزه نفت،گاز، پتروشيمي و انرژي در قشم، نام و موقعيت جزيره قشم را در آينده نه چندان دور به عنوان قطب انرژي کشور، در جهان مطرح خواهد نمود.

سازمان منطقه آزاد قشم در راستاي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتی، ابلاغی مقام معظم رهبري براي نقش آفريني مناطق آزاد کشور در افق 1404 و همچنين کمک به برنامه‌هاي آينده نگر دولت تدبير و اميد، طي چند سال گذشته توانسته است سرمايه گذاران توانمندي را در اين حوزه در جزيره قشم جذب نمايد. براساس پيشرفت مطلوب فعاليت‌هاي انجام شده تاکنون، تا چند سال آينده شاهد رونق چشمگير فعاليت‌هاي اقتصادي در قشم سرزمين فرصت‌هاي طلايي خواهيم بود.

درباره همایش – 20 و 21 بهمن ماه 1399 – آنلاین و مجازی

ضرورت پیشبرد دائمی پروژه‌های حوزه نفت و انرژی قشم و تاثیرات مهم این پروژه‌ها بر اقتصاد جزیره قشم و نیز اقتصاد ملی، مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم را بر آن داشته تا هر ساله با برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی، با حضور مسئولین، دست‌اندرکاران و صاحب‌نظران علاوه بر معرفی آخرین ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این حوزه، بررسی روند پیشرفت پروژه‌های جاری و نیز پرداختن به چالش‌ها و مشکلات، مسیر توسعه این حوزه را در جزیره قشم هموار نمایند.

طی دو سال گذشته همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی به صورت مستمر برگزار گردیده و منجر به کسب دستاوردهای مهمی در این حوزه گردیده است.

در سال جاری نیز برگزاری همایش فوق در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرارگرفته و به دلیل شیوع ویروس COVID-19 ضرورت حفظ سلامت و مشارکت کنندگان در همایش، رویداد سال جاری به صورت برگزاری در استودیوی تلویزیونی و با حضور سخنرانان و با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های حوزه IT به صورت Broad Band / Broad Cast به شکل مستقیم پخش و به مخاطبین ارائه خواهد گردید.

محورهای همایش

1. معرفی طرح های هاب نفت، گاز و پتروشیمی منطقه آزاد قشم (سلخ)
2. ارائه راه کارهای تامین مالی در شرایط تحریم
3. بهره مندی از شرکت های دانش بنیان و نوآور جهت تامین دانش فنی مورد نیاز
4. استفاده از توان ساخت داخل جهت تامین تجهیزات طرح های مذکور

عناوین پنل‌های سومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی:

افتتاحیه

  • رونمایی از طرح جامع (MDP) هاب منطقه آزاد قشم (سلخ)و پیشبرد تفاهم نامه با بانک صادرات
پنل شماره 1 :
  • فرصت های سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی منطقه آزاد قشم
پنل شماره 2 :
  • نقش شرکت‌های دانش بنیان جهت تامین دانش فنی مورد نیاز طرح‌های نفت، گاز و پتروشیمی منطقه آزاد قشم
پنل شماره 3 :
  • بکارگیری توان ساخت داخل و شرکت های GC با مدل مالی مناسب، در اجرای طرح های حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی منطقه آزاد قشم
پنل شماره 4 :
  • راه کارهای اجرایی تامین منابع مالی طرح ها (صندوق توسعه ملی، بازار پول و سرمایه، شرکت های سرمایه گذاری و بانک ها)
فهرست